Wednesday, November 6, 2019

Het Behouden Huis essays

Het Behouden Huis essays Ik heb dit boek gekozen nadat ik de achterkant had gelezen, hierop stonden een paar uitspraken over dit boek die mij nieuwsgierig maakten, zoals bijvoorbeeld: het behouden huis heeft zeker niets kinderlijks en dient zeer nadrukkelijk voor volwassenen te worden voorbehouden. Jos. Panhuysen, Het Binnenhof 10-5-52. of Het is in het geheel niet aangenaam om te lezen . Het boek van Anne de Vries zal dat voor de meeste meer zijn. Jos. Panhuysen, De Gelderlander 21-5-52. Ik had nog nooit van deze mensen gehoord maar toch wilde ik graag weten wat ze met deze uitspraken bedoelden. Ook is het een boek dat over de oorlog gaat, wat ik altijd een interessant onderwerp vindt om over te lezen. Ik verwachtte een spannend boek waar veel in gevochten zou worden, maar na het lezen bleek het een vrij saai boek te zijn dat eigenlijk helemaal niet leuk is om te lezen, net als verteld werd in de recensies. Als soldaat in een partizanen leger ergens in Oost Europa bevrijdt de hoofdpersoon een dorp, In het leger zelf heeft hij geen vrienden, hij kan de meeste mensen zelfs niet verstaan. De enige waar hij een beetje contact heeft is een Spanjaard die hij Yesero noemt, ook al is dat niet zijn echte naam. In het dorp krijgt hij van zijn sergeant opdracht te gaan zoeken naar boobytraps, en tijdens zijn tocht door het dorp ziet hij een mooi huis staan. Hij gaat naar binnen en verbaast zich erover dat alles nog zo netjes en onderhouden is, er is zelfs nog warm water. Als hij een tijdje in het huis is en een warm bad genomen heeft besluit hij dat hij hier blijft wonen en zich uitgeeft voor de eigenaar van het huis. Op een gegeven moment staat er een Duitse officier bij hem aan de deur die hem vraagt of er Duitse soldaten in het huis gestationeerd mogen worden. Hij stemt toe om zichzelf niet te ve ...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.